Persbericht Durabrik Beigem - Grimbergen

Modern en duurzaam wonen in de ‘Parel van Brabant’

Grimbergen staat niet voor niks bekend als de ‘Parel van Brabant’. In deze rustige groene rand rond Brussel bouwt Durabrik 20 woningen in een kindvriendelijke buurt in deelgemeente Beigem. Met groot succes: hoewel het project pas loopt, zijn intussen al 8 units verkocht.

Hedendaagse harmonie

‘Eenheid en diversiteit zijn de architecturale basisideeën in deze verkaveling. Je woont modern en hedendaags in een huis met een eigen karakter. De harmonie van de buitenkant vertaalt zich binnen in een praktische en gerieflijke indeling.’, legt architecte Angeline Nys uit.

Kersverse eigenaars hebben de keuze tussen een open of halfopen bebouwing, met aangelegde oprit plus garage of een parkeerplaats in openlucht. Boven vind je telkens 3, 4 of zelfs 5 kamers, beneden valt het open en moderne ontwerp van de leefruimte en keuken op. De hedendaagse afwerking loopt aan de buitenkant door met een strakke combinatie van crepi en gevelsteen. Uiteraard is ook aan duurzaamheid gedacht, met onder andere 12 zonnepanelen op het dak.

Groene en kindvriendelijke omgeving

Dankzij de mooie natuur in de rand rond Brussel zullen toekomstige bewoners van deze hypermoderne woningen niet alleen kunnen genieten van hun tuin maar ook van heerlijke fiets- of wandeltochten in de streek. Bovendien ligt de verkaveling aan een verkeersvrije straat met een gezellig parkje in de buurt, waardoor het de ideale omgeving is voor gezinnen met kinderen. Boodschappen doe je te voet of met de fiets, en dankzij de goede verbinding met de Ring en de A12 is Grimbergen ook ideaal gelegen voor alle woon-werkverkeer. Prijzen starten vanaf € 361.000 (exclusief kosten).

Over Durabrik

Durabrik is het bedrijf achter de totaalaannemers Durabrik (nieuwbouw), Victor (renovatie) en Ecopuur (duurzame gebouwtechieken). Binnen Durabrik is ook een afdeling werkzaam die zich specifiek richt op overheden en publieke opdrachtgevers: Durabrik Publieke Samenwerking.

Durabrik creëert toekomstgerichte woonoplossingen vanuit ieders behoefte aan levenskwaliteit en kan zich vandaag met 50 jaar ervaring, een vaste waarde in de bouwsector noemen. Een team van 230 vaste medewerkers realiseert een jaaromzet van 99 miljoen euro. Joost en Claudia Callens staan als tweede generatie in dit familiebedrijf aan het hoofd. De hoofdzetel langs de E40 in Drongen is een blikvanger die gekenmerkt wordt door een unieke inspiratieruimte en door het blanco huis, geïntegreerd in de hoek van het gebouw. Het opvallende gebouw staat symbool voor de onderscheidende identiteit van het bedrijf.

De bedrijfsidentiteit van Durabrik wordt ontwikkeld door een progressief HR beleid. De expertise in bouwen wordt gecombineerd met een heel menselijke aanpak, waarin zowel de klant als de medewerker zich voor 100% betrokken voelt. Want bouwen begint bij mensen! Respect en vertrouwen, Ontplooiing en Ontwikkeling, Samenwerken, Innovatief ondernemen en Eigenaarschap (ROSIE) vatten de vijf bedrijfswaarden samen die uitgedragen worden door alle Durabrik medewerkers, van de metser over de bouwadviseur tot de ingenieurs. Vanuit de positieve kracht van medewerkers streeft het bedrijf naar de hoogst mogelijke klantentevredenheid.

Door zijn mensgerichte en innovatieve aanpak weet Durabrik zich te onderscheiden binnen de bouwsector. Zo werd de groep voor haar personeelsbeleid bekroond met de titel "Vlaamse HR Ambassadeur 2015' en kregen ze in 2017 van Vlerick het certificaat “Great place to work”. In 2016 werd het kwaliteitsbeleid van Durabrik beloond met de Kwinta Business Excellence Award. In 2017 werd Joost Callens, ‘CSR professional of the year’ voor het duurzaamheidsbeleid van het bedrijf.

Durabrik
Landegemstraat, 10