Gefaseerd renoveren omwille van tijd en budget leidt tot … hogere kosten en langer proces

BATIBOUW 2015

Omwille van tijd en budget kiezen veel mensen voor een gefaseerde aanpak van hun woningrenovatie. Veelal staat gefaseerd dan gelijk aan gefragmenteerd. Eén ruimte, maar wel heel veel kleine werken en even veel betrokken vakmannen, met als gevolg: versnipperde communicatie, suboptimale afstemming qua timing en te weinig zicht op de uiteindelijke kosten. En laat het nu net dat financiële aspect en een heldere timing zijn die tot de topbehoeften van elke (ver)bouwer behoren, althans volgens een onderzoek door Livios uit 2014 bij meer dan 1.000 respondenten. Het lijkt een contradictie. Je kiest voor een stap-voor-stap benadering omwille van tijd en budget, maar uiteindelijk kost het je niet alleen meer tijd maar ook letterlijk meer. Ben je als verbouwer noodgedwongen slechter af op het einde van de rit? Niet per se.

Bouwbedrijf Victor tracht hier een antwoord op te geven door in huis alle nodige expertise in handen te hebben voor de zogeheten ‘kamer per kamer’ renovaties. Ook al beperkt de werf zich tot b.v. een badkamer heb je toch al snel uiteenlopende vakkennis nodig. Bijkomend voordeel van het werken met een eigen team en 1 contactpersoon, is een vlotte en gestroomlijnde communicatie en timing. De werken verlopen sneller - op 3 weken staat er een nieuwe keuken - en de kosten zijn helder vanaf dag 1. Bovendien kan een totaalaannemer meteen ook het grotere plaatje in rekening nemen. Een gefaseerde renovatie vraagt immers om een masterplan. Elke ingreep die je vandaag doet, heeft impact op die van morgen. Zowel technisch als budgettair.

Ook een gefaseerde renovatie vraagt m.a.w. een visie op het geheel.

Contacteer ons
Over Durabrik

Durabrik is het bedrijf achter de totaalaannemers Durabrik (nieuwbouw), Victor (renovatie) en Ecopuur (duurzame gebouwtechieken). Binnen Durabrik is ook een afdeling werkzaam die zich specifiek richt op overheden en publieke opdrachtgevers: Durabrik Publieke Samenwerking.

Durabrik creëert toekomstgerichte woonoplossingen vanuit ieders behoefte aan levenskwaliteit en kan zich vandaag met 50 jaar ervaring, een vaste waarde in de bouwsector noemen. Een team van 230 vaste medewerkers realiseert een jaaromzet van 99 miljoen euro. Joost en Claudia Callens staan als tweede generatie in dit familiebedrijf aan het hoofd. De hoofdzetel langs de E40 in Drongen is een blikvanger die gekenmerkt wordt door een unieke inspiratieruimte en door het blanco huis, geïntegreerd in de hoek van het gebouw. Het opvallende gebouw staat symbool voor de onderscheidende identiteit van het bedrijf.

De bedrijfsidentiteit van Durabrik wordt ontwikkeld door een progressief HR beleid. De expertise in bouwen wordt gecombineerd met een heel menselijke aanpak, waarin zowel de klant als de medewerker zich voor 100% betrokken voelt. Want bouwen begint bij mensen! Respect en vertrouwen, Ontplooiing en Ontwikkeling, Samenwerken, Innovatief ondernemen en Eigenaarschap (ROSIE) vatten de vijf bedrijfswaarden samen die uitgedragen worden door alle Durabrik medewerkers, van de metser over de bouwadviseur tot de ingenieurs. Vanuit de positieve kracht van medewerkers streeft het bedrijf naar de hoogst mogelijke klantentevredenheid.

Door zijn mensgerichte en innovatieve aanpak weet Durabrik zich te onderscheiden binnen de bouwsector. Zo werd de groep voor haar personeelsbeleid bekroond met de titel "Vlaamse HR Ambassadeur 2015' en kregen ze in 2017 van Vlerick het certificaat “Great place to work”. In 2016 werd het kwaliteitsbeleid van Durabrik beloond met de Kwinta Business Excellence Award. In 2017 werd Joost Callens, ‘CSR professional of the year’ voor het duurzaamheidsbeleid van het bedrijf.

Durabrik
Landegemstraat, 10
9031 Drongen