Durabrik zet 50 jaar vakmanschap in de kijker op Batibouw!
Durabrik viert dit jaar haar 50-jarig bestaan. De bekende bouwonderneming werd in 1966 opgericht door Jacques Callens en sinds 1996 hebben zijn kinderen Joost en Claudia de fakkel overgenomen. In al die jaren ontwikkelde de onderneming tal van levendige woonprojecten op toplocaties in het hele land: meer dan 15.000 klanten vonden zo in samenwerking met Durabrik een nieuwe thuis. Daarnaast bleef het bedrijf steeds aan haar aanpak sleutelen, wat Durabrik vandaag tot een vooraanstaand en bloeiend bouwbedrijf met 220 werknemers maakt. Durabrik is actief op de Belgische markt met 3 merken: met Durabrik focust het op nieuwbouw, met Victor speelt het bedrijf in op de steeds groeiende renovatiemarkt en Ecopuur bewerkt de markt van de duurzame energietechnieken.
Joost Callens, CEO Durabrik licht toe: “Innovatie speelt al 50 jaar lang een hoofdrol bij Durabrik. Zo ontwikkelden wij het concept van instapklare woningen, bouwen we nu al woningen die voldoen aan de 2021 norm… maar we zijn niet alleen vooruitstrevend op vlak van bouwen. Durabrik voert ook klantenzorg extreem hoog in het vaandel en staat bekend als een werkgever met een innovatieve HR-aanpak die medewerkers alle ruimte geeft om zichzelf te kunnen zijn. En net dat vormt, daar ben ik écht rotsvast van overtuigd, de basis van ons succes. Want interne medewerkerstevredenheid gaat hand in hand met externe klanttevredenheid”.
Durabrik hecht als waardengedreven onderneming veel belang aan maatschappelijk engagement. Onbaatzuchtig iets terugdoen voor de maatschappij is één van de strategische doelstellingen van het bedrijf. Wij steunen dan ook jaarlijks goede doelen, waarbij we zowel medewerkers als stakeholders betrekken. Het feestjaar staat bij Durabrik dan ook in het teken van “geven”.
Joost legt uit: “Wij steunen elk jaar meerdere goede doelen, maar tijdens ons feestjaar organiseren wij daarbovenop nog de actie ‘een hart voor mensen’. Wij schenken 1000€ voor een goed doel in elke gemeente waar Durabrik dit jaar een nieuw project start. In 2016 zullen wij in het totaal een 50-tal nieuwe projecten opstarten. Op die manier schenken wij een stukje engagement terug. Niet omdat het moet, maar wel omdat het juist voelt.”